zondag 10 januari 2016

Zondagochtendmuziek - Arvo Part - Salve Regina (Full)

In het Haags Fotomuseum zagen we de prachtige tentoonstelling Boeren. Avonturen op het land. Prachtige foto's. Maar ook kun je er de geweldige film Het is een schone dag geweest van Jos de Putter zien. Volg de link, waar je hem ook online kunt zien (na 1:12 uur).

Een intrigerende en indrukwekkende film. Waarvan de beelden zo mooi zijn dat je je de muziek nauwelijks realiseert. Maar muziek die wel precies bij die beelden past. Op de aftiteling zag ik dat muziek van de Estse componist Arvo Pärt gebruikt was.

Die muziek heeft tegenwoordig veel bewonderaars, maar ik ben niet een groot liefhebber. Ik bedacht dat dat misschien komt door de sterk religieuze sfeer die er om heen hangt, die bij mij niet zo aanslaat.

Maar zie daar, zet er beelden onder zoals die van Jos de Putter en ik luister anders en ben er diep door geraakt. Dus zocht ik wat op Youtube en vond dit:

Geen opmerkingen: